Kerüljük a stíluskavalkádot | A kevesebb néha több

Ugyan már, ezt én is meg tudom csinálni! Nem szükséges logó, letöltöttünk egy képszerkesztőt és megcsináljuk. Valami díszes betűtípust szeretnénk a tartalomba. Majd a Feri, a gondnok fogja kezelni a közösségi oldalt, mert ő tud képekre szöveget írni, és jó reklámokat csinálni. Bár kissé kisarkított valóság ez, de nem áll messze az igazságtól, hiszen mi grafikusok, webfejlesztők sok-sok ilyen kijelentéssel találkozunk munkánk során. S nehéz kellő tapintatossággal megértetni az ügyféllel, hogy a formákat, színeket és objektumokat úgy érdemes összeválogatni, hogy azok egységet alkotva képezzenek valamiféle stílust, amely kellőképp látványos, de nem vonja el a figyelmet a lényegről. 

Természetesen senkitől nem vitatom el a tehetségét és örömmel, sőt epedve várom Ügyfeleimtől az ötleteket, az elképzelést a Honlap tartalmát és annak elemeit illetően.  Amennyiben az elképzelések túl zavarosak vagy épp nem felel meg a mai trendeknek, úgy segítek rávilágítani a hibákra, elmagyarázom milyen szempontok szerint érdemes a logót elkészíteni vagy akár a teljes Weboldalt kialakítani. 

Persze szükség esetén szabad kezet adunk az ügyfélnek, lehetősége van a meglévő Honlapon a tartalom bővítésére, módosítására – de be kell látni, hogy esetlegesen egy laikus a nem szakszerű szerkesztéssel, több kárt csinál, mint hasznot. Ami pedig a Weboldal hátrányára is válhat, ez által pedig a Honlapon kínált termék vagy szolgáltatás kárára. 

Mire kell figyelnünk, mik az általános hibák amiket semmiképp se kövessünk el?

Kerüljük a zsúfolt logókat

Legyen szó cégről, magán vállalkozásról vagy csak egy hobbi céllal létrehozott blogról – egy logó, ismertetőjel szinte elengedhetetlen. Sose gondoljuk túl ennek tervezését, ne akarjunk belezsúfolni minden információt. Egyes tevékenység esetén, ahol könnyű dolgunk van bármiféle tárgyat belecsempészni a logóba, ott szárnyalhat a fantáziánk. Viszont ekkor is ügyeljünk inkább a letisztult egyszerű formák alkalmazására. Olykor nem is szükséges szöveg, egy egyszerű jel mindent magába tud foglalni, hiszen az alábbi logók esetén is egyértelműen tudjuk, mely vállalatokról van szó:

Ha nem tudunk a tevékenységhez semmiféle alakzatot kapcsolni akkor egy aránylag egyedi betűtípussal is sajátossá tehetjük azt, ekkor önmagában is be tudja tölteni a logó szerepet:

A Weboldal legyen felépítésében egyszerű és átlátható

A szakmában nagyon sokat beszélünk a tartalomról és annak fontosságáról. Fontos, hogy a Weboldalnak legyen elegendő tartalma, de nem minden áron. Ez a tartalom mindenképp fedje az eladni kívánt terméket vagy szolgáltatást, ne akarjuk olyan tartalmi elemekkel bővíteni az oldalt ami teljesen ellentétes az ott kínáltakkal, legyen szó akár képről vagy szövegről. 

Ne halmozzuk a menüpontokat, építsük fel egy átlátható struktúra alapján, fő- és almenü pontokba szedve a szükséges információkat. Semmiképp ne akarjunk mindent rögtön a főoldalon megjeleníteni. Kivételt képeznek ez alól, az úgynevezett egy lapos honlapok, ahol a látogató folyamatos lefelé görgetéssel ér el minden szükséges információt. Ez manapság trendi, nagyon felkapott alkalmazási mód, viszont mérlegelnünk kell a Weboldal tartalmát illetően, nekünk érdemes e alkalmazni. Ha a tartalom vége csak több méteres görgetéssel érhető el, akkor inkább hanyagoljuk ennek alkalmazását. 

Weboldal stílusa és grafikai elemei

Szintén törekedjünk az egyszerűségre és átláthatóságra. Nem divat már az alakzatok, színek, formák halmozása. Legyen az oldalunk letisztult és egyszerű, a képek beszéljenek ne a grafikai elemek. Ne a háttérre, mozgó, színes menüpontokra vagy gombokra, hanem a tartalomra összpontosítsuk a figyelmet. A felhasznált képek esetén sem trendi már az árnyékok vagy mindenféle színes keret alkalmazása. De ugyan így igaz ez a gombokra vagy az űrlap elemeire is, inkább a szolid formák és egységes színek uralkodjanak.

Mozogjon, villogjon, váltakozzon, cserélődjön? Csak ha nagyon szükséges és azt is lágyan, finoman. Bekúszó galéria, fejléc slide, váltakozó képek a termékkínálat megjelenésére, felkúszó információs blokkok, bátran lehet interaktív az oldal, de ne essünk túlzásokba, ne akarjunk minden alkotórészt mozgolódásra bírni. 

Minimalizáljuk az egyéb felhasználásra szánt médiákat

Legyen szó közösségi csatornáról vagy nyomtatott megjelenésről, itt is igyekezzünk tartani magunkat a fent elhangzottakhoz. Akár képről, akár videóról van szó, ne zsúfoljuk azt túl különféle tartalommal. Logózzunk, feliratozzunk de ügyelve a méretek és színek összhangjára. Összpontosítsunk a lényegre és a mondanivalóra. Az úgynevezett ‘rizsa’ szövegrészeket jelenítsük meg írásban, például egy posztban vagy mondjuk el a videón de ne szerkesszünk hosszas szöveges tartalmakat a képre vagy a videóra. Továbbra is figyeljünk a megfelelő betűtípusok használatára. Korábbi a Betűtípus választás | Fonts webre és nyomtatásban című cikkemben kitértem erre is részleten.

Ragaszkodhatunk elképzeléseinkhez, de hallgassuk meg a szakember tanácsát, vizsgáljuk meg az általa felvázolt lehetőséget, mérlegeljünk – ha biztosra akarunk menni, bízzunk a szaktudásában!

Te meg tudod csinálni?

Ha úgy gondolod, inkább szakemberre bíznád a tervezést, keress bizalommal!

Weboldalunkon cookie-kat használunk a magasabb felhasználói élmény érdekében. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás